Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

i väntsalen...

Av Erica & Linnéa - 18 februari 2010 15:20

I väntan på att få skriva teoriprovet så satt jag och Linnéa och tittade oss omkring i väntsalen i vägverkets lokaler. Det var tyst. Tyst. Och tyst. Vi försökte prata lite för att lätta upp den tryckta spänningen, men det kändes bara jobbigt att man visste att alla andra satt och lyssnade. På dörren till väntsalen stod det "VÄNTSAL" och under var det en illustrerad bild på tre gamlingar som satt i konstiga kläder, som på ett sjukhus, och väntade med sina väskor fint i knät. Peppande? Betryggande? Kul? Inget utav detta. Bara fruktansvärt fult. Tråkigt. Fantasilöst. Och så vidare..

Men tystnaden var det värsta. Hur en kille satt o lekte med en tändare så det lät klick, klick, klick..

Jag riktar min kritik mot vägverket när jag säger att man väl iallafall kan kosta på sig att betala fem kronor om dagen i tele och radioavgift så att de stackars spända upprörda tonåringarna (ja, för det är ju mest tonåringar som sitter i den där väntsalen trots allt..) kan ha något att lyssna på? Någonting att göra?


Det hjälpte att ha med sig Linnéa. Men hade inte hon varit där hade magen vänts ut och in i väntan med gamlingarna på bilden som det enda jag såg. Fy vägverket. Dåligt!

En liten radio, lite mer färg och en lite mer glad bild skulle INTE skada.

Nu klarade jag mig på teorin trots denna tråkiga upplevelse. Men man vet ju inte med alla andra som satt i samma väntsal...


Peace Out

Erica

 
 
Evelina

Evelina

18 februari 2010 21:53

Bra jobbat med teoriprovet!

http://gurko.blogg.se

 
Ingen bild

Emelie

19 februari 2010 04:50

Härligt, grattis! nu är det bara körningen kvar då ^^ Fixar du galant! :)

 
Ingen bild

Christina O

19 februari 2010 06:45

Grattis 1:a steget klart!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica & Linnéa - 29 april 2010 14:42

Om det är något du inte gillar -ändra på det! Om det inte går att ändra på det- ändra din attityd! - Maya Angelou   Vad frost är för blomsterknoppen, det är själviskhet för vänskap, - M. Tupper   Det är bättre att vara förberedd på en möjligh...

Av Erica & Linnéa - 27 mars 2010 10:32

Obama skrev på free healthcare -kontraktet häromdagen. I morse på nyheterna intervjuade de en kille som heter Michael Moore eller något sådant, som skapat många olika dokumentärer ifrån USA. Michael envisades med att Obama varit för klen och att han ...

Av Erica & Linnéa - 26 mars 2010 17:38


Just nu håller jag på och målar en tavla inspirerad av Wayne Thiebaud, som jag hoppas att jag ska kunna antingen sälja eller ge bort till någon när den är klar :) såhär ser ett utav Waynes verk ut:      Lägger upp en bild när min tavla är klar ...

Av Erica & Linnéa - 7 mars 2010 10:07


    Tigrarna i världen har minskat med 96% sedan 1900-talet. I Asien dödar tjuvskyttar tigern för att använda den i deras mediciner och för dess päls. Där har antalet tigrar minskat från ca 1200 till 350 på bara tio år. Gör skillnad du också...

Av Erica & Linnéa - 25 februari 2010 18:02

Skratt är den bästa kaloribrännaren Leende människor är vackra människor Man ska vara stark när det tar emot som mest Man ska vara positiv när andra inte orkar det är Då man lyckas i livet och blir lycklig   och grattis till mig själv, ...

Presentation

Vi är två tjejer som har startat en blogg ihop. Den kommer handla om saker vi stör oss på, saker som vi tycker är bra och annat som kan vara värt att dela med sig av till omvärlden! :) Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards